1. Ödeme ne zaman yapılacaktır?

    Kalibrasyon işlemi bittikten sonra tarafınıza fatura gönderilecektir. Ödemeyi fatura tarihinden itibaren yasal süre olan 30 gün içerisinde yapmanız gerekmektedir.

     

  2. Kalibrasyon işlemlerinin toplam bitiş süresi ne kadardır?

    Bu süre kalibrasyon işinin niteliğine göre değişmektedir. Bununla birlikte, tahmini kalibrasyon hizmeti tamamlanma süresi 15 iş günü içerisindedir.

     

  3. Cihazım akredite olarak kalibre edilebiliyor mu?

    Akreditasyon kapsamımız için buraya tıklayınız.

     

  4. İzlenebilirliğiniz var mı?

    Kalibrasyon işlemlerinin TSE EN ISO/IEC 17025 standardında izlenebilirlik olmadan gerçekleştirilemeyeceği açıkça belirtilmiştir. TSE Kalibrasyon Laboratuvarları izlenebilirlik zinciri kurulmadan kalibrasyon gerçekleştirmemektedir.  Referans olarak kullanılan tüm cihazların izlenebilirlikleri mevcuttur.

     

  5. Kalibrasyonun sıklığını nasıl belirlemeliyim?

    TSE EN ISO/IEC 17025 standardı, hizmet sağlayıcının müşteriye kalibrasyon periyodu belirtmesine, mutabık kalınan durumlar haricinde, izin vermemektedir. Üretici firma tavsiyeleri, ilgili standartlar baz alınarak müşteri kalibrasyon periyodlarını kendisi belirlemelidir. Cihazın kullanım alanı, şartları, riskleri ve önemi göz önünde bulundurulmalıdır. Cihazın ana işlevlerini etkileyen arızalar oluştuğu zaman, onarım sonrası kalibrasyon yaptırılmalıdır.

     

  6. Kalibrasyonu yapılan cihaza ayar yapıyor musunuz?

    Her cihaz için ayar yapılamamakla beraber, müşteri talebi ve cihazın türüne göre bazı durumlarda ayarlama işlemleri yapılmaktadır. Örneğin; terazi, kütle, beton test makinası, malzeme test makinaları, PH metre, iletkenlik ölçer, dış çap mikrometresi…

  7. Yeşil ve kırmızı kalibrasyon etiketleri ne anlama gelmektedir? Cihazımda kırmızı etiket var, cihazım kullanım dışı mıdır?

    Yeşil etiket, akreditasyon kapsamımızda olan kalibrasyon faaliyetleri için basılmaktadır. Rengi ve boyutları akredite eden kuruluş TÜRKAK tarafından belirlenmektedir. Kırmızı etiket ise akreditasyon kapsamımız dışında gerçekleştirdiğimiz faaliyetler için verilmektedir. Kırmızı etiketlerde TSE logosu bulunmaktadır, yapılan kalibrasyon işleminde izlenebilirlik sağlanmaktadır. Cihaza kırmızı etiket verilmesi cihazın kullanım dışı olduğu anlamına gelmemektedir.

     

  8. Fiyatlarınızda indirim veya iskonto yapıyor musunuz?

    TSE kalibrasyon fiyat listesi, TSE Yönetim Kurulu tarafından belirlenmektedir. Resmi fiyatlar dışında, belge indirimi, kamu indirimi, toplu kalibrasyona dayalı indirimler gibi uygulamalarımız bulunmamaktadır. Hiçbir TSE çalışanının indirim yapma yetkisi bulunmamaktadır. 

     

  9. Cihazımı yeni aldım, kalibrasyon yaptırmam gerekir mi?

    Cihazın yeni olması, o cihazın doğru ölçüm yaptığına dair bir ölçüt değildir. Bu nedenle, eğer cihazın kalibrasyon sertifikası mevcut değilse, akreditasyon standartları cihazın yeni olup olmadığına bakılmaksızın kalibrasyonu zorunlu kılmaktadır.

     

  10. Cihazımı kendi belirlediğim kargo şirketi ile gönderebilir miyim? Cihazın kalibrasyon bittikten sonra tarafıma kendi belirlediğim kargo şirketi ile gönderebilir misiniz?

    Cihazınızı herhangi bir kargo şirketi aracılığı ile TSE’ye gönderebilirsiniz.

    İşlemler bittikten sonra, cihazınız tarafınıza TSE’nin anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile geri gönderilecektir. TSE’nin anlaşmalı olduğu kargo şirketini kullanmak istemiyorsanız, belirlediğiniz kargo şirketini TSE’ye kendiniz yönlendirmeniz gerekmektedir.

     

  11. Cihazımın şu andaki durumu nedir? Kalibrasyonu bitti mi? Sertifikası hazırlandı mı? Faturası kesildi mi?

    İlgili konularda bilgi alabileceğiniz iletişim numaraları ve e-posta adresleri https://www.tse.org.tr/Iletisim bağlantısında mevcuttur.

     

  12. Cihazımı kalibre ettirdim, sertifika tarafıma e-imzalı olarak geldi. Ayrıca basılı kopyaya ihtiyacım var mı?

    E-imzalı dokümanlar, basılı olduğu takdirde kontrolsüz doküman niteliğindedir. E-imzalı sertifikaların orijinali e-imza doğrulama bağlantısında yer almaktadır. Basılı kopyaların doğrulanması, sertifika üzerinde bulunan QR kod ve sertifika adresi ile yapılabilir.

     

  13. Aldığım teklif ile tarafıma kesilen fatura uyuşmamaktadır. Fatura teklif arasında fiyat farkı mevcuttur.

    Aldığınız teklifte yer alan başvuru şartları ve notlar bölümünü dikkatle incelemeniz, oluşması durumunda, fiyat farkı ile ilgili bilgi sahibi olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca yerinde yapılan kalibrasyonlarda %20 mobil kalibrasyon hizmet bedeli ek olarak alınmaktadır. Teklifler, tarafınızdan beyan edilen cihaz listesine göre hazırlanmaktadır. Tarafımıza gönderdiğiniz cihaz ile teklif aldığınız cihaz arasında fark varsa, fiyat da farklı olacaktır.

     

  14. Kalibrasyon eğitimi almak istiyorum, ne yapmalıyım?

Eğitimlerin organizasyonu, TSE Marmara Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Eğitimlerle ilgili Marmara Eğitim Müdürlüğü ile irtibata geçiniz. İletişim bilgilerini https://www.tse.org.tr/Iletisim kısmından alabilirsiniz.